Porušení ochrany spotřebitele? Komise EU podezírá Shein!
Autor: Stella Venohr
Brusel - Asijské internetové obchody lákají svými výhodnými nabídkami mnoho zákazníků. Co se však skrývá za lákavými cenami, vyvolává otázky - nyní se jedna z těchto platforem dostává do centra pozornosti.

Evropská komise prověřuje čínský internetový obchod Shein kvůli možnému porušování evropského práva na ochranu spotřebitele.
Bruselský orgán zahájil vyšetřování s cílem zjistit, zda platforma přijímá dostatečná opatření proti nepřiměřeným smluvním podmínkám a nekalým obchodním praktikám.
Šetření provádějí vnitrostátní orgány na ochranu spotřebitele pod dohledem Komise. Společnost Shein byla o vyšetřování informována, uvedl bruselský orgán.
Mluvčí společnosti Shein zdůraznila, že společnost chce v otázkách regulace spolupracovat se svými partnery na úrovni EU a vnitrostátních vlád. "Vítáme veškeré úsilí o posílení důvěry a bezpečnosti evropských spotřebitelů při nakupování na internetu."
Brusel přijal opatření i proti dalším platformám

Komise již provedla podobné vyšetřování v Temu .
Tehdy byly zjištěny problematické praktiky, jako jsou falešné slevové kampaně, falešné recenze a chybějící a zavádějící informace o zákonných právech spotřebitelů.