Porušení ochrany spotřebitele? Komise EU podezírá Shein!

Autor: Stella Venohr

Brusel - Asijské internetové obchody lákají svými výhodnými nabídkami mnoho zákazníků. Co se však skrývá za lákavými cenami, vyvolává otázky - nyní se jedna z těchto platforem dostává do centra pozornosti.

Porušuje internetový obchod Shein pravidla EU na ochranu spotřebitele?
Porušuje internetový obchod Shein pravidla EU na ochranu spotřebitele?  © Monika Skolimowska/dpa

Evropská komise prověřuje čínský internetový obchod Shein kvůli možnému porušování evropského práva na ochranu spotřebitele.

Bruselský orgán zahájil vyšetřování s cílem zjistit, zda platforma přijímá dostatečná opatření proti nepřiměřeným smluvním podmínkám a nekalým obchodním praktikám.

Šetření provádějí vnitrostátní orgány na ochranu spotřebitele pod dohledem Komise. Společnost Shein byla o vyšetřování informována, uvedl bruselský orgán.

Mluvčí společnosti Shein zdůraznila, že společnost chce v otázkách regulace spolupracovat se svými partnery na úrovni EU a vnitrostátních vlád. "Vítáme veškeré úsilí o posílení důvěry a bezpečnosti evropských spotřebitelů při nakupování na internetu."

Brusel přijal opatření i proti dalším platformám

Evropská komise prověřuje čínský internetový obchod Shein kvůli možnému porušování evropských právních předpisů na ochranu spotřebitele.
Evropská komise prověřuje čínský internetový obchod Shein kvůli možnému porušování evropských právních předpisů na ochranu spotřebitele.  © Zhang Cheng/Xinhua/dpa

Komise již provedla podobné vyšetřování v Temu .

Tehdy byly zjištěny problematické praktiky, jako jsou falešné slevové kampaně, falešné recenze a chybějící a zavádějící informace o zákonných právech spotřebitelů.