Deset hodin ve vzduchu zbytečně: havárie na záchodě donutila letadlo vrátit se zpět

Chicago (USA) - Dálkový let z Chicaga do Dillí se minulý týden pro cestující změnil v nedobrovolnou odyseu: let společnosti Air India se musel otočit a po deseti hodinách přistál zpět v USA . Důvod je skutečně absurdní.

Po více než deseti hodinách přistálo letadlo zpět na výchozím letišti.
Po více než deseti hodinách přistálo letadlo zpět na výchozím letišti.  © Altaf Qadri/AP/dpa

Již po dvou hodinách letu si posádka všimla, že jsou problémy s toaletami v business a ekonomické třídě, jak uvedl časopis People.

Během vyšetřování personál zjistil, že osm z dvanácti toalet přestalo fungovat. Pouze jedna toaleta byla stále funkční - což bylo pro velký počet cestujících zatěžkávací zkouškou.

Původně se zvažovalo nouzové přistání v Evropě. To se však nemohlo uskutečnit kvůli zákazu nočních letů na mnoha letištích.

Bez jiné možnosti se letecká společnost nakonec rozhodla vrátit do Chicaga. Zklamání bylo odpovídajícím způsobem velké, když letadlo po tomto dlouhém letu opět přistálo v USA.

Ale co se vlastně stalo? V pozdějším prohlášení společnost Air India jasně uvedla, že toalety byly pravděpodobně záměrně zneužity jako odpadkové koše. V odtocích byly nalezeny pytle, hadry a dokonce i celé kusy oblečení.

Jsou na vině skutečně cestující?

Ve výpusti letadla byly nalezeny různé předměty včetně oblečení. (symbolický obrázek)
Ve výpusti letadla byly nalezeny různé předměty včetně oblečení. (symbolický obrázek)  © 123rf/panzv

Odborník na letectví Mark Martin si nemyslí, že by za tento incident byli zodpovědní pouze cestující.

"Zatímco není neobvyklé, že se jedna nebo dvě vakuové toalety ucpou, protože cestující často splachují kapesníky nebo pleny, je téměř nemožné, aby se všechny toalety ucpaly pouze vinou cestujících, a to způsobem, který způsobí nouzové odklonění," řekl listu Hindustan Times.

Po nedobrovolném návratu do Chicaga se společnost Air India snažila omezit škody. Cestujícím bylo poskytnuto ubytování v hotelu a alternativní možnosti letu, aby mohli pokračovat v cestě do Dillí.

Letecká společnost rovněž nabídla vrácení peněz v plné výši a bezplatnou změnu rezervace na požádání. Pro mnoho postižených však zůstalo rozčarování velké.