Let se stává noční můrou: posádka obtěžuje matku s nemocným dítětem
Tampa (Florida, USA) - Melissa Sotomayorová chtěla se svým dvouletým synem Noahem letět z Tampy (Florida) do Newarku (New Jersey). Jelikož je však její dítě "zdravotně komplikované", potřebovala speciální vybavení. Zatímco let tam proběhl bez problémů, při návratu ji čekalo nepříjemné setkání s posádkou.

V desetiminutovém videu na TikToku popsala svůj šokující zážitek a varovala ostatní, kteří se starají o příbuzné se speciálními potřebami, aby raději nenastupovali do letadla společnosti United Airlines. Ale co se stalo?
Syn Sotomayorové je zrakově a sluchově postižený a je závislý na ventilátoru a vyživovací sondě. Přestože již předložila všechny potřebné dokumenty a povolení, posádka ji odmítla.
Jakmile usedla na své místo, přistoupila k ní letuška a požádala ji, aby syna odpojila od mobilního kyslíkového koncentrátoru.
Sotomayorová jí vysvětlila, že to není možné, protože toto zařízení je pro její dítě životně důležité. Ukázala mu všechny dokumenty, včetně oficiálního povolení od samotné společnosti United Airlines.
To však nestačilo: objevila se další letuška a požadovala, aby lékařské vybavení bylo uloženo pod sedadlem. Sotomayor jí rovněž vysvětlil, že to není možné.
Dokonce i pilot vyvíjí tlak na matku

Nakonec se stejnou žádostí přišla třetí letuška, která dokonce řekla, že Noe bude v pořádku, dokud letadlo nedosáhne cestovní výšky.
Protože posádka vyhodnotila Sotomayorovou jako nespolupracující, měla být přesazena na jiné sedadlo - přestože její místa byla speciálně přidělena oddělením pro přístupnost společnosti United.
Nakonec zasáhl pilot. Obvinil matku z problematického chování a prohlásil, že let je pro jejího syna "příliš nebezpečný". I když mu ukázala dokumenty schválené Federálním úřadem pro letectví (FAA), odmítl změnit názor.
Sotomayorová byla nyní zcela rozrušená. Ostatní cestující se jí zastali a kritizovali chování posádky jako obtěžování.
Když upozornila jednu z letušek, že její chování je v rozporu se zákonem o Američanech se zdravotním postižením, dostalo se jí pouze odmítavé odpovědi: "Je mi líto, že to tak cítíte."
United Airlines se omlouvá, ale Sotomayorová pochybuje o upřímnosti

Pilot odložil odlet o více než hodinu, protože se radil s nadřízenými ve společnosti United Airlines. Nakonec oznámil - bez dalšího rozhovoru se Sotomayorovou - že let nyní odstartuje. Alespoň se konečně mohla vydat na zpáteční cestu.
Ani následný telefonát s leteckou společností situaci neobjasnil.
"Mluvili jsme se zákaznicí, abychom vyřešili její obavy, a omlouváme se jí za případné nepříjemnosti," uvedla později společnost United Airlines pro časopis People.
Sotomayorovápro CNNuvedla , že ačkoli jí letecká společnost volala, omluvu nepřijala. "Viděli mé video. Omluva nebyla upřímná," řekla.