Motor stíhačky vcucne důstojníka, za chvíli je mrtvý.

Tchaj-čung (Tchaj-wan) - Důstojník Hu sloužil v tchajwanské armádě již 17 let. V den nehody probíhalo vše podle plánu, ale ona přišla o život při velmi jednoduché rutinní činnosti.

Stíhací letoun, který se stal obětí nehody, byl tchajwanský stíhací letoun F-CK-1 (IDF) určený k obraně země.
Stíhací letoun, který se stal obětí nehody, byl tchajwanský stíhací letoun F-CK-1 (IDF) určený k obraně země.  © Chiang Ying-ying/AP/dpa

Podle zprávy deníku Taipei Times k tragickému incidentu došlo včera ráno (úterý) na letecké základně Ching Chuan Kang na Tchaj-wanu.

Po přistání stíhacího letounu domácí obrany (IDF) chtěl důstojník Hu připevnit k letadlu klíny, aby zabránil jeho odvalení.

Ze zatím nevysvětlených důvodů byla při této rutinní operaci, kterou předtím prováděla nesčetněkrát, tragicky vtažena do motoru stíhačky .

Její kolegové ji okamžitě odvezli do nedaleké nemocnice, ale důstojníkova zranění byla tak vážná, že v nemocnici zemřela.

Vojenský expert je po incidentu skeptický

Podle odborníka jsou vstupy vzduchu do motorů tchajwanského obranného stíhacího letounu (IDF) ve skutečnosti příliš malé pro dospělého člověka.
Podle odborníka jsou vstupy vzduchu do motorů tchajwanského obranného stíhacího letounu (IDF) ve skutečnosti příliš malé pro dospělého člověka.  © Chiang Ying-ying/AP/dpa

Krátce poté se ozval vojenský expert. Reagoval na nehodu s nedůvěrou a zmínil, že pravděpodobnost nasátí člověka motory, když letadlo stojí, je mizivá.

Podle něj se motory stíhačky po přistání přepnou do jakéhosi "stand-by" režimu, v němž dosahují pouze nízkých otáček.

Kromě toho jsou vstupy vzduchu stíhačky tak malé, že by se do nich dospělý člověk ve skutečnosti nevešel.

Již bylo zahájeno další vyšetřování, které má objasnit, jak k incidentu došlo.